Winnaar NMS 2019

 

Eline Franken

 

Eline is een van de winnaars van de Nationale Marketing Strijd 2019. Ze heeft tijdens deze dagen veel geleerd en ze heeft ontdekt welke branches haar aanspreken. Lees hieronder meer over haar deelname!

Eline Franken(1).JPG

Wat was jouw motivatie om aan de NMS 2019 deel te nemen?

Vorig jaar had ik al het een en ander voorbij zien komen van de NMS, maar toen ik een paar maanden geleden van diverse hoeken enthousiaste verhalen hoorde, wist ik zeker dat ik mezelf moest inschrijven. Daarnaast zit ik in de eindfase van mijn master en heb ik nog geen idee wat ik hierna zou willen doen en in wat voor een soort positie, dus ter oriëntatie leken mij deze dagen ook erg nuttig.

 

Welk bedrijf heb je bezocht tijdens de inhousedag en hoe heb je deze dag ervaren?

Eind januari had ik de inhousedag bij PH&C, Pensioenfonds Horeca & Catering. Van tevoren wist ik niet zo goed wat ik moest verwachten, maar ik heb de dag als heel leuk en leerzaam ervaren! Ik had een gezellig en creatief team, waardoor we uiteindelijk met het beste idee naar huis gingen.

 

Aan welke cases heb je gewerkt tijdens de finaledagen en wat vond je deze cases?

Op de eerste dag van de finaledagen heb ik aan de case van Perfetti van Melle gewerkt. De uitdaging was om een nieuw product voor Fruitella op de markt te brengen en deze te branden. Een interessante case waarbij alles mogelijk was. De tweede dag heb ik deelgenomen aan de case van Oxyma. Totaal anders dan de dag ervoor, veel analytischer ingestoken dan Fruitella, maar daardoor niet minder uitdagend. Tot slot was de finalecase van JDE met een doelgroep die precies bij ons aansloot. Ook hierbij hadden we ons creatief vermogen hard nodig en waren we trots op het eindresultaat!

 

Wat heb je aan de Nationale Marketing Strijd overgehouden?

Ondanks dat ik niet aanwezig ben geweest bij een recruitment lunch of diner, was het een laagdrempelig evenement waarbij men makkelijk in contact kon komen met recruiters van grote bedrijven. Naast dat ik ontzettend veel geleerd heb, heb ik ook een beter beeld voor mezelf in welke branche ik wel of juist niet zou willen werken.

 

Welke gouden tip zou je aan de deelnemers van de NMS 2020 willen meegeven?

Allereerst geniet! Het zijn super intensieve dagen, maar probeer naast het harde werken ook te genieten van de borrels en andere activiteiten die georganiseerd worden. Wees competitief, creatief en probeer de tijd zo goed mogelijk te benutten, want voor je het weet is de tijd al weer voorbij en moet jij jullie idee overtuigend presenteren aan de managers van het desbetreffende bedrijf.

 

Deelnemende bedrijven 2019

Houd de social media in de gaten voor updates

Perfetti van Melle.png google_PNG19644-2.png Frisse Blikken - no background (1).png Unilever.png PH&C.png RTL.png Oxyma.png JDE.png Hilti.png Tata_Steel_Logo.svg-2.png Nestle.png Wavemaker Final_Logo (1).png Nielsen.png Cmotions.png Hallmark.png NIMA no-background.png Ruigrok Netpanel uitgesneden.png Nescio.png greenhousegroup (2).png