winnaar NMS 2018

 

michiel prak

 

Ook Michiel Prak was een van de winnaars van de NMS 2018. De titel 'Grootste Marketing Talent van Nederland 2018' heeft het erg goed gedaan op zijn CV.
In dit interview legt hij uit wat deelname aan de NMS oplevert.

Michiel 2 zw.jpg

Wat was jouw motivatie om aan de NMS 2018 deel te nemen?

Eerlijk gezegd leek het me gewoon leuk om mee te maken. Bovendien was ik op zoek naar manieren om mijn zakelijke netwerk wat uit te breiden. Rond die tijd was de toekomst van mijn premaster namelijk onzeker en daarom ben ik er gewoon voor gegaan. Wie weet kon ik immers volgend jaar niet meer meedoen en zou ik gelegde contacten goed kunnen gebruiken bij het zoeken naar werk. Dit bleek een slimme zet toen ik pakweg een week later inderdaad met de premaster moest stoppen.

 

Welk bedrijf heb je bezocht tijdens de inhousedag en hoe heb je deze dag ervaren?

Ik ben bij Ormit geweest. Een leuk bedrijf met een goede case waar je echt creatief mee kon zijn. We kregen ruim genoeg tijd voor de case, onze invulling werd serieus genomen en achteraf was er een borrel en zelfs nog een training geregeld. Kortom: hartstikke top geregeld en een aanrader.

 

Aan welke cases heb je gewerkt tijdens de NMS en wat vond je deze cases?

Ik heb o.a. gewerkt voor Hilti, Motivaction, een reisplatform en nog een ander bedrijf (naam even kwijt, dit interview is 5 maanden na het event gehouden). Van het verzinnen van een nieuw biermerk tot het werven van nieuwe studenten in de techniek. Je kijkt echt naar heel verschillende dingen en dat maakt de cases erg leuk. Al moet ik ook zeggen dat ook buiten de cases om genoeg interessante dingen geregeld worden zoals bedrijfspresentaties en bedrijfslunches.

 

Wat heb je aan de NMS overgehouden?

Naast het prijzengeld & een kater van het eindfeest heb ik vooral veel contacten overgehouden. Dit kwam goed van pas, want vlak na het winnen van de NMS kwam ik erachter dat ik mijn premaster moest verlaten. Erg balen, echter waren er door het winnen van die prijs erg veel bedrijven geïnteresseerd en heb ik hier mijn voordeel mee kunnen doen. Inmiddels ben ik bij een aantal grote bedrijven (ver) in de solicitatieprocedure geweest en hoewel dit uiteindelijk toch niet doorging heb ik wel waardevolle connecties opgedaan. Dit is ook te zien nu ik mijn eigen online marketing bedrijf heb gestart, een aantal van mijn vaste klanten zijn dankzij het evenement bij mij gekomen. Ik mag dus niet klagen.

 

Welke gouden tip zou je aan de deelnemers van 2019 willen meegeven?

Zorg ervoor dat je je tijd slim gebruikt. Cases duren kort en ieder idee uitgebreid bespreken duurt (te) lang. Kies dus als groep iets om je op te focussen, verdeel de taken en haal het maximale uit de beschikbare tijd om dat idee echt te concretiseren. Want de bedrijven die meedoen kiezen doorgaans voor het meest complete/concrete plan, niet perse het meest ambiteuze/wilde plan. Hoe dan ook: leg jezelf niet een te hoge druk op en maak er gewoon een aantal mooie dagen van. Veel succes!

Deelnemende bedrijven 2019

Houd de social media in de gaten voor updates

Perfetti van Melle.png google_PNG19644-2.png Frisse Blikken - no background (1).png Unilever.png PH&C.png RTL.png Oxyma.png JDE.png Hilti.png Tata_Steel_Logo.svg-2.png Nestle.png Wavemaker Final_Logo (1).png Nielsen.png Cmotions.png Hallmark.png NIMA no-background.png Ruigrok Netpanel uitgesneden.png Nescio.png greenhousegroup (2).png