• De NMS in het kort

De NMS in het kort

De Nationale Marketing Strijd is het grootste marketing evenement voor universitaire studenten van de Marketing Associatie Nederland (MAN). Het evenement is gericht op studenten van Nederlandse topuniversiteiten in de laatste fase van hun studie die affiniteit hebben met marketing. De Nationale Marketing Strijd is uniek, omdat het de interactiviteit tussen bedrijven en studenten als uitgangspunt heeft. De bedrijven krijgen de kans om studenten "in actie" te zien met real-life cases in teams met andere studenten die ze nog niet kennen. Dit kan zijn tijdens de door onze partners georganiseerde inhousedagen voorafgaand aan de Nationale Marketing Strijd, 

 

Inschrijfperiode


 Zoals de naam van het evenement al aangeeft gaat het om een "strijd". Na de promotiedagen bij de universiteiten door het hele land, melden studenten zich aan voor dit evenement door het inzenden van hun CV. Van deze inschrijvingen zullen uiteindelijk 180 studenten deelnemen aan het evenement. De bedrijven die de inhousedagen organiseren krijgen allen de CV's van de studenten toegestuurd en zij maken een selectie van de, in hun ogen, beste studenten. Op basis van deze selectie en de beschikbaarheid van de studenten selecteert de organisatie de deelnemers en verdeelt ze in teams over de inhousedagen.

 

Inhousedagen
Januari


Tijdens de inhousedagen ontmoeten de deelnemers hun teamgenoten voor het eerst en zullen zij voor het bedrijf waar zij op bezoek zijn een case uitwerken. Naast de case staat tijdens deze dagen vooral de kennismaking met onze partners centraal. De   bedrijven zijn naast de case geheel vrij in de invulling van de dag: vaak wordt er een rondleiding gegeven en is er een afsluitende netwerkborrel. Deelnemers krijgen punten aan de hand van de door hen gemaakte case. Uiteindelijk zullen de 100 beste studenten doorgaan naar de finaledagen in februari. Tijdens deze dagen barst de strijd dus al los: de winnende teams van de inhousedagen verdienen namelijk meer punten voor de eindstrijd en hebben dus al een kleine voorsprong.

 Inhousedag Hilti

 

Finaledagen
7, 8 & 9 februari 2018


Na de inhousedagen vinden de uiteindelijke finaledagen (de Nationale Marketing Strijd) plaats in Utrecht, die ook nog uit een aantal rondes bestaan. Tijdens deze finaledagen zullen verscheidene marketingcases uitgewerkt moeten worden en tevens worden gepresenteerd. Daarnaast worden er ook workshops gegeven door bedrijven en zijn er borrels samen met de bedrijven. Aan het einde van de tweede dag gaat één team met de felbegeerde titel  "Grootste Marketing Talent 2018"  met bijbehorende geldprijs van  €2.000,-  naar huis en sluit een eindfeest met alle deelnemers het evenement knallend af!

NMS finaledagen

 

De Nationale Marketing Strijd biedt dus een unieke kans om jezelf aan (toekomstige) werkgevers te laten zien! Wil je graag meer weten over de bedrijven die deze editie met de NMS meedoen? Kijk dan even hier.